דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלקת פרקים שגרונית -טיפול הומיאופתי 

מאת    [ 23/04/2011 ]

מילים במאמר: 1200   [ נצפה 4482 פעמים ]

שרה בת 45 אובחנה כסובלת מדלקת פרקים שגרונית.מידי פעם היא חווה. התלקחויות של כאב ונפיחות בפרקים. המצב הזה לא השתנה כבר זמן רב, למרות הירידות והעליות בהרגשתה.

 

כשישנה התלקחות היא הולכת בקושי, לא יכולה להרים שום דבר בידיה, גם משא קל ביותר נראה בלי אפשרי. היא נכנסה לדיכאון ולא בטוחה שהיא רוצה להמשיך ולחיות חיים כאלה, חיים של כאב ומוגבלות.

 

שרה הייתה מכורה לעבודתה אבל התפטרה בגלל מצבה הבריאותי, בגלל הכאבים היה לה קשה לעבוד  וגם, בגלל הסבל והדיכאון, היה לה  קשה להתייחס לאנשים ולהיות נחמדה.

 

הכאב היה נורא ,בוער וחם., בנוסף סבלה מפטרייה – קנדידה, מיגרינות וסחרחורת,לעיתים קרובות הרגישה שהאחיזה נשמטת מתחת רגליה. היא הגדירה את עצמה כמרחפת, ללא עוגן.

 

היא קבלה תרופה הומיאופתית שהותאמה למכלול הפרטים האופייניים לה, אישיותה הרגליה והסימפטומים כפי שתיארה אותם, את התרופה היא לקחה מספר פעמים לאורך תקופה של חצי שנה.

 

אחרי חצי שנה דווחה שמצב רוחה השתפר מאד וכאבים כמעט ואינם מורגשים. לראשונה בחייה היא מרגישה מעוגנת במציאות ובפוקוס. היא לא מרגישה רדופה כהרגלה בצורך לעבוד. תהליך הריפוי אופיין בירידות ועליות  אבל בסך הכל היה קו ברור של שיפור ועכשיו, אחרי חצי שנה מאז התחלת הטיפול, היא במצב הרבה יותר טוב.

אחרי שנתיים חל שינוי בדפוסים המאפיינים אותה ותרופה אחרת התגלתה כמתאימה. כעבור שנתיים נוספות היא הייתה במקום אחר לגמרי, כשבעיותיה נפתרו וביניהן גם דלקת הפרקים.


דלקת פרקים שגרונית הינה מחלה כרונית הפוגעת בכל חלקי הגוף.זו מחלה אוטו אימונית שבה המפרקים, בעיקר בידיים וברגליים, מפתחים דלקת, וכתוצאה - נפיחות כאבים והרס המפרקים. הסיבה להתפרצות המחלה לא ידועה, אם כי ידוע שיש אלמנט תורשתי למחלה. וישנם מחקרים הבודקים קשר בין המחלה ובין תזונה, זיהומים אלרגיות ועוד.. לנשים יש סיכוי גבוה מלגברים לחלות

נמצא קשר בין המחלה ובין היכולת של הגוף להתנהל עם הסידן, במקום שהסידן ייספג בתאים הוא יוצר מבנים מיותרים כששוקעים על העצם וכך יוצרים הפרעה ודלקת..

במהלך המחלה הסחוס נהרס וגם העצם ונוצרים עיוותים במפרק, וסטיות במיקום עצמות זו כנגד זו.

מדובר במחלה סיסטמית: מערכות שונות נפגעות במחלה, דלקות בכלי דם ובקרום הלב, יובש, ירידה בכמות הרוק, בריחת סידן, מלבד תופעות שכיחות יותר כמו חולשה, אובדן תיאבון, חום נמוך, נוקשות פרקים בעיקר בבוקר ועוד

 

הטיפול הקונוונציונלי הוא במשככי כאבים סטרואידים ולא סטרואידים, תרופות אלו מפחיתות את הסבל, לעיתים במחיר תוצאות לוואי משמעותיות בגוף ובנפש.

אפשר לחזק את הגוף ולסגל אורח חיים שיש בו מניעה למחלות פרקים, על ידי פעילות גופנית יומיומית, סקס, מקלחות קרות וחמות, והימנעות ממאכלים מסויימים, (תפוחי אדמה, עגבניות, פלפלים חצילים, מוצרי חלב),הימנעות מעישון, מפירות חמוצים, שומנים ועוד.

תרופות הומיאופתיות יכולות לעצור את הדלקת ואף לרפא אותה כליל. ככל שהפנייה לטיפול הומיאופאתי נעשית בשלבים מוקדמים של המחלה, לפני שנעשה נזק בלתי הפיך למפרקים, סיכויי החלמה גבוהים יותר.

 יש תרופות הומיאופאתיות רבות שיכולות להקל על הכאב ולהביא לשיפור מהותי במצב.

 

תרופות הומיאופאתיות יכולות להילקח במקביל לתרופות אחרות ובמשך הזמן אפשר יהיה בתיאום עם הרופא המטפל לוותר על התרופות הקונוונציונליות.

.

לדוגמא: אם הכאבים בוערים ומחמירים בחימום ומשתפרים בקירור המקום תרופה בשם אפיס יכולה לעזור, אם הכאב משתפר במשך התנועה אולי אוג ארסי היא התרופה, ואם מחמיר בתנועה יכול להיות שיש צורך בבריוניה. אבל התרופה שתביא לשינוי הגודל ביותר ותטפל בשורש הבעיה שהביאה לפריצה המחלה היא התרופה הקונסטיטוציונית, והיא תינתן  על פי סימנים ואפיונים הקשורים לא רק בכאב ובסימטומים של המחלה אלא לפי התמונה הכללית שתתקבל בשיחה.

 

מקרה לדוגמא

מהנדס צעיר התלונן תקופה ארוכה על כאבי גרון בבליעה, כאבים שהשתפרו כשאכל או שתה משהו חם. במשטחי גרון התגלו תמיד סטרפטוקוקים והוא טופל באנטיביוטיקה. כך זה נמשך שנתיים וכעבור שנתיים החל לפתח כאבי פרקים ביד באצבעות היד והרגל. מלבד האנטיביוטיקה הוא השתמש במשככי כאבים שגרמו לו תחושת כובד וכאב בבטן. בעצת ידיד החליט לפנות לטיפול הומיאופאתי.

במפגש סיפר את תולדות חייו, והתברר שהייתה לו תגובה קשה לחיסון המשולש שקיבל כתינוק. חומו עלה אז והוא אושפז בבית חולים. אחרי כן, לדברי אמו מצבו השתנה והוא סבל מנזלת כרונית, איבד משקל והפך לילד חולני. על סמך נתון זה ונתונים נוספים וכן בהתייחס לסימפטומים הנוכחים של כאב הגרון הוא קיבל תרופה הומיאופאתית, אותה לקח באופן יומיומי במשך שבועיים. כעבור שבועיים הוא דיווח על שיפור ניכר בכאב הגרון ובאנרגיה הכללית. כאבי הפרקים עדיין נמשכו. הוא לא לקח אנטיביוטיקה ורצה להפסיק גם עם משככי הכאבים. בשבוע השלישי לקח תרופה הומיאופאתית אחרת ובשבועות הבאים כאבי הפרקים הלכו והשתפרו. כעבור 3 חודשים ואחרי שיפור ניכר חזרו פתאום הכאבים בעוצמה רבה. ההומיאופאת חזר על התרופה בעוצמה גבוהה יותר ושוב הכאב שכך בהדרגה. כעבור שנה בערך הוא הרגיש בריא וללא כאבים.

 

דוגמא נוספת של ריפוי באמצעות תרופה הומיאופאתית קונסטיטוציונית

גבר בן 30 שסבל בילדותו מהצטננות חוזרת, ברונכיטיס ומגיל 20 מדלקת פרקים. במפגש עם ההומיאופאת נסקרו מאפינים שונים פיזים ופסיכולוגים והוא קיבל תרופה שנקראת ליקופודיום, שנמצאה כתרופה ההומיאופאתית המתאימה ביותר למכלול המאפיינים שתיאר. בשבועות אחרי קבלת התרופה הוא חש הקלה הדרגתית בכאבי הפרקים וכעבור מספר חודשים החלו לחזור סימפטומים קודמים, ברונכיטיס ודלקות גרון, ואף אלו נעלמו בהמשך. בנוסף הוא הרגיש עמיד כלפי לחצים שבעבר הגיב קשה כלפיהם.

במשך הטיפול הוא חזר פעם או פעמיים על התרופה ותוך שנה הוא הרגיש את עצמו בריא וחזק מאי פעם.

גם בדלקת פרקים ניוונית יש לתרופות הומיאופתיות אפשרות להקל על הכאב,

אלו  מצבים של פגיעה בסחוס ובשל כך היווצרות בליטות בעצם, מצב המביא לכאב בתנועה וקושי בתפקוד תקין של המפרק. הכאבים מורגשים בעיקר אחרי מאמץ, ובבוקר, ובמזג אויר לח. זאת מחלה שפוגעת באחוז ניכר מאנשים מעל לגיל 50, וניתן לשפר את המצב ולמנוע סבל על ידי התאמת תרופה הומיאופאתית, לפי אפיון הכאב: אם מוחמר בקור או בחום, או בשינוי מזג אוויר או במאמץ, כל אלה יובילו לתרופות הומיאופתיות שונות שיילקחו פעם או פעמיים ביום ויביאו במהירת להקלה.

תרופה קונסטיוציונית תביא להפסקת תהליך הניוון ואף לשיקום הנזק שכבר נעשה. לעיתים בגלל שנים של לקיחת תרופות סטרואידיות הטיפול ההומיאופתי ינתן באופן עדין, כפית נוזל פעמיים בשבוע ובהדרגה יבנה איזון ועמידות כך שההתקפים יחלשו והדלקת תפחת, ורק אחרי שיהיה ברור שהכיוון נכון והשיפור ברור יהיה אפשרי לחשוב על הפחתת התרופות הקונוונציונליות..

 

 

 

אורנה מיכלוביץ RCHOM  הומיאופתית קלאסית מוסמכת, רשומה במשרד הבריאות (בעלת הכשרה בפסיכולוגיה (לימודים- באוניברסיטה העברית לתואר ראשון ושני בפסיכולוגיה), מרצה (עשר שנים בבית ספר מקצועי להומיאופתיה קלאסית) מנחת מתמחים מנהלת פורום בהומיאופתיה, עובדת בתל אביב ובירושלים 0544531676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב